
Onze zakelijke diensten
Jij bent goed in timmeren, auto's onderhouden, met een schip vracht vervoeren over rivieren en kanalen, tuinen onderhouden of iets anders! Maar misschien ben je niet zo goed in administratieve zaken en belastingaangiften. Dat zijn wij wel! Een kwestie van ieder z'n vak, toch?
Folkerts & Kaat verzorgt met een team van deskundige mensen allerlei werkzaamheden op het gebied van administraties en belastingen. Dat doen we voor kleinere en grotere ondernemingen met en zonder personeel. De binnenvaart neemt daarbij een speciale plaats in.

Financiële administratie
U kunt de financiële administratie volledig zelf verzorgen. U kunt het ook helemaal aan ons uitbesteden. Iets er tussenin is ook mogelijk. Het ligt er maar aan hoeveel energie u daar zelf in wil steken en hoever uw administratieve kennis reikt. Samen komen we wel tot een goede rolverdeling.
We kunnen goed overweg met verschillende administratie-softwares, zoals Zoho Books, Exact Online, e-Boekhouden, King, Informer en Snelstart.

Opstellen van de jaarrekening
Elk jaar moet er op basis van u uw financiële administratie een jaarrekening opgesteld worden. Deze bestaat minimaal uit een balans en een winst- en verliesrekening. De balans geeft een overzicht van de bezittingen en schulden aan het eind van een jaar. De resultatenrekening laat zien hoeveel omzet er was in een jaar, hoeveel kosten er waren en wat er per saldo voor resultaat was. Op basis van de jaarrekening wordt via de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting de belasting over het behaalde resultaat van een jaar afgerekend.

Loonadministratie
We verzorgen voor veel ondernemers de loonadministratie. Of het nu gaat om 1 of enkele werknemers of vele tientallen. De juiste bijtelling voor het privégebruik van een auto, de loonaangifte, de loonstrook, het aanleveren van gegevens bij het pensioenfonds en nog veel: loonadministraties zijn 'een vak apart'. We gebruiken Microloon en werken ook met Nmbrs.

Aangifte omzetbelasting
Door middel van de aangifte omzetbelasting draagt u btw af over uw omzet en vraagt u btw terug over uw inkopen, bedrijfskosten en investeringen. Dat is meestal niet zo ingewikkeld en daarom doen veel ondernemers de btw-aangifte zelf. Maar mogelijk vraagt u zich af hoe het moet met de btw over het privégebruik van uw auto. Of hoe het nu zit met de Kleine Ondernemers Regeling. Laat het ons weten en we helpen u erbij.

Aangifte inkomstenbelasting
Als ondernemer met een eenmanszaak krijgt u te maken met een aangifte voor inkomstenbelasting. Daarbij kunnen regelingen van toepassing zijn die de belastingdruk voor u lager maken. Bijvoorbeeld de zelfstandigenaftrek en de startersaftrek, de willekeurige afschrijving op investeringen of het ‘doorschuiven’ van een boekwinst naar een vervangende investering. En kan er nu wel of niet iets gedaan worden met de Fiscale Oudedagsreserve? We helpen u de belastingbetaling binnen de perken te houden.

Aangifte vennootschapsbelasting
Onderneemt u vanuit een BV dan zal deze BV jaarlijks aangifte vennootschapsbelasting moeten doen. Daarmee wordt belasting afgerekend over het resultaat van een jaar. Daarbij kan sprake zijn van investeringaftrek of desinvesteringsbijtelling. Wellicht is er een boekwinst behaald bij de verkoop van een pand, een auto of een schip. Moet daarover dan ook afgerekend worden of komt er een herinvestering? Mogelijk kan dan de boekwinst als eerste afschrijving daarop afgeboekt worden. We kijken graag met u naar de mogelijkheden om de belastingdruk zo beperkt mogelijk te houden.

Bedrijfsadvies
Bij diverse gelegenheden kan het prettig zijn om advies te krijgen. Blijft u als eenmanszaak werken of is het beter om in de BV-vorm verder te gaan? Is een bepaalde subsidie of investeringsregeling voor u toepasbaar? De samenwerking in een VOF beëindigen: hoe doe je dat? Vanuit onze kennis en jarenlange ervaring kunnen we u helpen bij het maken van goede keuzes.

Financieringsaanvraag
Een investering? Uitbreiding van activiteiten? Het aanvragen van financiering bij een bank of het opnemen van een lening via crowdfunding kan om allerlei redenen nodig zijn. Daarvoor moeten veel gegevens worden aangeleverd. Niet alleen over het verleden, maar een goede prognose voor de komende jaren is ook belangrijk. Wij kunnen u behulpzaam zijn bij het opstellen en aanleveren van de benodigde gegevens.

Jaarcijfers deponeren bij KvK
BV's zijn wettelijk verplicht jaarlijks bepaalde gegevens digitaal te deponeren bij de Kamer van Koophandel.
Als uw onderneming onder de regels van de 'micro-BV' hoort gaat het maar om enkele gegevens, maar in andere gevallen wordt er heel wat meer gevraagd.
Wij kunnen het voor u verzorgen.

Subsidies
Bij diverse gelegenheden kunnen subsidies van toepassing zijn. Bijvoorbeeld bij investeringen op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Maar ook wel als ondersteuning in lastige bedrijfssituaties. Er zijn veel subsidies, maar ze wijzigen ook regelmatig. Bent u van plan belangrijke investeringen te doen, dan is het goed om vooraf naar eventuele subsidiemogelijkheden te kijken.
CONTACT
Wij komen graag met je in contact
Adres
Weteringsingel 7
Krimpen aan den IJssel
2921 BA
Telefoon
0180514777